nnnn

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Heyecanlı Hazırlıklar - Hayri Usta ve Yemek Tadımı

Heyecanlı Hazırlıklar yazı dizimizin 3. yazısı; dügünde sunacagımız yemekler.. Sanırım kim yahu bu Hayri Usta diye düsünüyosunuzdur, tontik bir amca, pek sevdik, yemeklerimizi yapacak catering firmasının sahibi.. Firmanın adı: Salon İstanbul, kocaman gülümsemesiyle karşıladı bizi Hayri Bey (amca, usta nasıl hitap etsem bilemedim) "alman lisesini bitirdim, yüksek tahsil de yaptım, sonunda da köfteci oldum diyor" =) valla en güzel isi yapıyor bence...

Tadıma gitmeden kabaca hangi tür yemeklerden istedigimize dair bir liste yapıp göndermistik. Kısaca teknik not veriyim hemmen: Yemek 4 ana kısımdan olusuyor, klasik tüm dügünlerden bildiginiz üzere; baslangıc tabagı, ara sıcaklar, ana yemek / salata ve tatlı.. Hayri usta bizim sectigimiz yemeklere mezelere ek olarak baska seyler de yapmıs bize tattırdı, en begendiklerimizi sectik, hem lezzet hem de benm için her zaman oldugu gibi görselik çok önemli tabii =)
Hayri usta ve ekibi de bizim isteklerimiz dogrultusunda mükellef bir sofra donatmıslar ki, 6 kisi ögle yemegimizi tıka basa yiyip çıktık resmen =) konu yemek tadımı olunca tabii aileler de dahil oldu bu kez olaya, onların da fikirleri alındı.. Her ne kadar her kafadan bir ses çıkması durumu oluyorsa da, genel olarak rahattık, bu sınavı da alnımızın akıyla verdik.. Sadece Ali'nin babasının bikaç yemek için, "bunun içinde ne yagı var", "bunda hayvanın hangi bölgesinden çıkan eti kullanıyorsunuz", "bu şarapta hangi yörenin üzümleri kullanılmış" gibi soruları hayri amcayı biraz gerdi zannediyorum :P Aman o kadar da olur ama , eglendik =) Sadece en son tatlılar geldiginde, hayri amca bana kıyak geçti. " Şimdii herkes susuyor, gelin hn. tüm tatlıların tadına bakıyor ve kararını veriyor, digerleri sonra yemeye başlıyor, fikir beyan ediyor" dedi ve olası fikir çatışmalarını çıkmadan engelledi :P 6 belki de 7 çesit farklı tatlı yapmıslar, hepsi de birbirinden güzel zorlanmadım dersem yalan olur valla.. bu arada hazır yeri gelmisken söyliyim, bu dügünlerde kesilen sey gerçek pasta degilmis, ben hep gerçek sanırdım, cahilmisim =) dügün kültürüm pek olmadıgından heralde.. meger o göstermelik maket pastaymıs, sonra tabaklara gelen farklı bir sey oluyormus.. Neyse pastamızı da sectik.. umarım herkesin agız tadına uygun biseyler cıkar tabaklardan =)

ve yemek tadımını da böylece bitirdiik.. Bir sonraki yazı... Süslemeler... aslında süsleme fotolarını buraya koymak isterdim ama simdilik süprizi kaçmasın diye burada yayınlamıycam =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder